Ordenances fiscals 2015

20/11/2014 - Sant Adrià de Besòs

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya no dóna suport a unes ordenances fiscals que donen l’esquena als més desafavorits i renuncien a reactivar el petit comerç

Sant Adrià de Besòs | Redacció.- La portaveu de Plataforma per Catalunya Menchu Martí no ha donat suport a les ordenances fiscals pel 2015 presentades per l’equip de govern (PSC-ICV) per trobar-les conservadores.

PxC ha estat l’únic grup de l’oposició a presentar una batería de propostes per ajudar els més desfavorits i a l’economia productiva de la ciutat, a comerciants, autònoms i petits empresaris a sortir endavant i crear ocupació.

En aquesta línia va proposar bonificar l’IBI fins el 95% al petit comerç, reduir un 10% l’Impost de Vehicles, el tipus de l’Impost de Construccions del 4% al 3,7%, abaixar un 15% la taxa d’escombraries als locals menors de 100 m2 i un 15% la llicència d’obertura als comerços de menys de 65 metres, que actualment han de pagar l’escandalosa xifra de 828,75€ per comunicar que obren.

Plataforma per Catalunya va proposar també una sèrie de mesures de suport als veïns més desfavorits, com apujar la bonificació de l’IBI establerta per a famílies nombroses del 50% al 90% i augmentar els ingresos familiars per acollir-s’hi; habilitar una partida de 60.000 €  per desocupats de llarga durada i vídues més grans de 65 anys.

L’equip de govern no va aprovar ni tan sols una d’aquestes mesures socials.

La regidora identitària va finalitzar la seva intervenció dient que “aquestes mesures, que no han tingut en compte, haurien servit perquè no tanquin més comerços i despatxos a la nostra ciutat. Com més botigues i oficines tanquin, menor será la recaptació de l’ajuntament, i més trigarà a reactivar-se l’economia productiva.”