Vic, 28/03/2012; Anglada tracta de feixistes i nazis els plantejaments de la CUP al ple delConsell Comarcal

02/04/2012 - Vic

Veure vídeo

COMUNICAT DE PREMSA DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Josep Anglada va assegurar a l’últim ple del Consell Comarcal d’Osona que “una cosa és estar en contra de la reforma laboral i l’altre molt diferent donar suport a partits antisistemes com la CUP que cada vegada s’acosten més a plantejaments utilitzats pel feixisme o el nazisme".

Vic | Redacció.- El ple del Consell Comarcal, que es va celebrar aquest passat dimecres, s’hi varen viure alguns moments de tensió. Uns dels punts que va generar més debat va ser el tràmit per prestar el servei de recollida de deixalles i neteja viària a Manlleu. Tant els independents, la CUP i ICV, van qüestionar  que el Consell faci la neteja viària a Manlleu sense haver creat el servei. En aquest sentit el conseller de Plataforma per Catalunya (PxC), Antoni Sánchez, va fer notar que “al ple de Manlleu, on ICV és al govern, s’havia aprovat per unanimitat”.

La tensió del ple va arribar quan es van discutir quatre mocions, tres dela CUP(insubmissió fiscal, reforma laboral i transport escolar) i una d’ICV (rebuig a les retallades en beques menjador i ajuts al transport escolar).

PxC com la majoria de grup no van donar suport a cap de les mocions presentades perla CUPi ICV.

Pel que fa a la moció sobre la insubmissió fiscal, el portaveu de PxC, Josep Anglada, va dir que “no podem donar suport a una moció que s'allunya de la nostra síntesis ideològica i que no deixa de ser un brindis al sol”. En aquest sentit Anglada va assenyalar que “el que si apostem a PxC  i no ho hem negat mai, és un millor finançament per Catalunya”.

Respecta a la moció de la reforma laboral, Angada va deixar clar que “PxC ja es va manifestar en el seu moment contraria a la reforma laboral aprovada unilateralment pel Partit Popular amb el suport de CiU”. A diferencia però de la que es va presentar a l’Ajuntament de Vic i en la qual PxC hi va donar suport, en aquest cas PxC hi va votar en contra. En aquest sentit Anglada va assenyalant que “no podem donar suport a una moció que se’ns demana que donem  suport a les mobilitzacions socials i ciutadanes”, i va afegir “una cosa és estar en contra de la reforma laboral i l’altre molt diferent donar suport a partits antisistemes com la CUP que cada vegada s’acosten més a plantejaments utilitzat pel feixisme o el nazisme.

PxC

Vic, 28 de març de 2012

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

El 9 Nou, 30/03/2012; Els independents qüestionen que el Consell faci la neteja viària a Manlleu sense haver creat el servei

A.D. El ple del Consell d’Osona, que es va fer aquest dimecres, va tenir punts d’interès polític capital, com l’aprovació del Programa d’Actuació Comarcal, que ve a ser el full de ruta per aquest mandat i que inclou, per exemple, la planta de tractament de residus a Orís o la portada d’aigua al Lluçanès. De totes maneres, el que va generar més debat va ser el tràmit per prestar el servei de recollida de deixalles i neteja viària a Manlleu.

El que havia de ser un tràmit, no va ser-ho ben bé. El motiu és que els independents, per boca de Carles Baronet, van mostrar-se d’acord que el Consell presti aquest servei –fins ara Manlleu ho feia amb una empresa privada– però van qüestionar que la forma emprada per l’equip de govern fos legal.

Antoni Sánchez (PxC) va fer notar que al ple de Manlleu, on ICV és al govern, s’havia aprovat per unanimitat.

El ple no va tenir més sobresalts fins al final, quan es van discutir Quatre mocions, tres dela CUP(insubmissió fiscal, reforma laboral i transport escolar) i una d’ICV (rebuig a les retallades en beques menjador i ajuts al transport escolar). La de la insubmissió fiscal va prosperar; les altres tres, no.

La notícia, però, va ser el guirigay per la intervenció de Josep Anglada, portaveu de la PxC, referint-se a la CUP i a ICV com a partits “antisistema” i “en molts casos violents”. Davant les queixes de Roser Mas (ICV) i Liliana Vilanova (CUP), el president, Joan Roca, va intentar posar-hi ordre: “Els adjectius que utilitza estan fora de lloc”, va dir a Anglada per tancar un ple amb un de

WWW.ELTRIANGLE.CAT, 05/04/2012; Qui ha acusat les CUP de “tenir plantejaments feixistes i nazis”?

Redacció.-  Josep Anglada. El president del partit xenòfob i ultradretà Plataforma per Catalunya va deixar anar aquesta atzagaiada contra la plataforma d’esquerra independentista després de l’últim ple del Consell Comarcal d’Osona, del qual en forma part. En el plenari s’havien discutit diverses mocions presentades pels consellers comarcals de la CUP, algunes d’elles conjuntament amb el grup d’Iniciativa a l’organisme. Una d’aquestes mocions plantejava una reprovació de la reforma laboral impulsada pel Govern central.

Els consellers de PxC hi van votar en contra, tot i que, encara no fa ni un mes, el partit d’Anglada –amb ell mateix al capdavant– sí que va donar suport a una moció de característiques semblants sotmesa a votació al plenari de l’Ajuntament de Vic. A partir d’aquell moment, el plenari del consell comarcal va ser mogudet. En una roda de premsa posterior, el dirigent ultra va intentar explicar-se a la seva manera: “Una cosa és estar en contra de la reforma laboral i l’altra molt diferent donar suport a partits antisistemes com la CUP que cada vegada s’acosten més a plantejaments utilitzats pel feixism i el nazisme”.