WWW.TARONJADIGITAL-OSONA.CAT, 19/10/2012; Josep Anglada: Mentre hi hagi crisi a casa nostra les partides al tercer mon s’han de retirar

22/10/2012 - Vic

El president de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, va defensar en el programa “Gabinet de Crisi” de Canal Taronja  la abstenció de PxC en les Ordenances municipals de Vic.

Vic | Redacció.- El president de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, va participar com a contertulià en el programa “Gabinet de Crisi” de Canal Taronja Osona. En aquesta ocasió va estar acompanyat per Joan López d’ERC, Josep Rafús de CiU i de Toni Serrat ex regidor de l’Ajuntament de Vic.

El programa que va estar moderat per David de Dios, es va parlar de l’últim ple celebrat a Vic, que va tenir com a protagonista l’aprovació de les Ordenances Fiscals pel 2013.

Anglada va defensar la postura de l’abstenció que aquest any va decidir votar PxC, a diferència de l’any anterior perquè l’any anterior l’equip de govern va incloure dues propostes aportades per la formació identitària. Una va ser la proposta d’una rebaixa en la taxa de les terrasses d’un 30%, i l’altre que l’equip de govern es comprometés en fer un estudi de la revisió del cadastre.

Josep Anglada, va voler deixar clar que “la passada legislatura va ser molt difícil entendres amb l’equip de govern” i va ressaltar que “és molt més fàcil tractar amb l’actual regidor d’Hisenda, David Sala, que tractar amb el d'abans Josep Burgaya”.

El líder de l’oposició vigatana va dir que ”no s’enganyi ningú, cada vigatà aquest any pagaran un 8% més d’IBI”. I va voler deixar clar que “des del 2005, és adir, en set anys haurem pagat els vigatans un 67% més d’IBI”.

Anglada, va dir-li a Joan López que “la partida de 70.000 euros que dona l’Ajuntament de Vic cada any al tercer món ens l’hem d’estalviar, ja que actualment on fan falta aquest diners son a la ciutat de Vic”. “En època de crisi primer son els de casa” va sentenciar.

També es va comentar les mocions que s’havien presentat aquest mes en el ple de Vic. Per acabar, Anglada va dir referint-se a l'equip de govern que “aquesta legislatura passarà com les més pobres de la història en quan a obres importants fetes a Vic, ja que no se’n farà cap”. I va subratllar que “l’única cosa que ha fet l’equip de govern durant sis anys  ha estat inaugurar el que ja estava projectat en altres legislatures”.

PxC

Vic, 19 d’octubre de 2012