Vic, 25/02/2013; PxC engega una campanya d’informació als ciutadans de Vic

25/02/2013 - Vic

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada: És normal i de sentit comú que vulguem rendibilitzar el màxim les ajudes a entitats i associacions de la nostra ciutat, fruit de l’acord amb l’equip de govern per aprovar els pressupostos de l’Ajuntament de Vic.

Vic | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l’Ajuntament de Vic, engegarà una campanya adreçada als ciutadans de Vic on farà constar la feina feta en els darrers dos últims anys al consistori vigatà.

De moment, la premsa ja s’ha fet ressò de les cartes que està enviant el grup municipal de PxC a les llars
dels vigatans on s’informa que” els barris de la ciutat de Vic rebran a part dels 600 euros ja atorgats per l’Ajuntament 500 euros més que els hi destinarà Plataforma per Catalunya, per tal de poder fer encara més unes festes més lluïdes”.

En aquest senti, Anglada ha manifestat que “no entenc la polseguera que està aixecant l’aprovació dels pressupostos d’enguany per part de l’equip de govern i Plataforma per Catalunya”, afegint “és normal i de sentit comú que com a partit polític vulguem rendibilitzar el màxim les ajudes a entitats i associacions de la nostra ciutat, fruit de l’acord amb l’equip de govern per aprovar els pressupostos de l’Ajuntament de Vic”.

Anglada creu que tot aquest enrenou és fruit de “l’enveja que està despertant Plataforma per Catalunya en els demés grups de l’oposició per la feina ben feta de PxC al consistori vigatà”.

PxC

Vic, 25 de febrer de 2013

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

EL 9 NOU, 25/02/2013; PORTADA i PÀG. 9 Anglada s’atribueix com a pròpies subvencions dels pressupostos de Vic

Una carta a les entitats distingeix les quantitats acordades per PxC amb CiU i ERC

J.C. El grup municipal de PxC ha començat una campanya d’enviament de cartes per acabar de rendibilitzar al màxim els fruits de l’acord amb CiU i ERC per aprovar els pressupostos de l’Ajuntament de Vic. Ho fa, però, explicant aquests pressupostos a la seva manera. Si més no, diferent de la que normalment es fa, que primer es negocien uns pressupostos, amb incorporacions bàsicament de l’equip de govern però també del grup o grups que hi donen suport, però que un cop aprovats, totes les partides acaben formant part d’un pressupost únic, sense atribuir-ne cap d’elles a una  formació concreta.

Doncs bé, en les cartes que està enviant PxC, firmada pel seu president i portaveu a l’Ajuntament de Vic, Josep Anglada, aquesta formació continua parlant de partides que estan a disposició seva per destinar a entitats i associacions vigatanes. Concretament, al segon paràgraf de la carta que han rebut algunes d’aquestes entitats diu textualment: “La negociació per l’aprovació del pressupost municipals per l’any 2013 per part de l’equip de govern i Plataforma per Catalunya ha fet que el nostre grup municipal disposés d’un import per destinar a entitats i associacions vigatanes”. I acte seguit, en el tercer paràgraf, es fa esment especial de la subvenció que afecta l’entitat en qüestió. Per exemple, en les adreçades a les comissions de festes de barri o associacions de veïns, el text és el següent: “Per aquest motiu, els comuniquem que els barris de la ciutat de Vic rebran a part dels 700 euros ja atorgats per l’Ajuntament 500 euros més que els hi destinarà Plataforma per Catalunya, per tal de poder fer encara més unes festes més lluïdes”. Si bé és cert que l’increment de la subvenció atorgada a les associacions de veïns és fruit de l’acord amb PxC, també ho és que la partida total que consta al pressupost a hores d’ara també és assumida pels grups de CiU i ERC, que també van votar el pressupost, i no només es tracta d’una partida pròpia del partit d’Anglada.

La rendibilització de l’acord amb CiU i ERC per aprovar el pressupost ha estat molt criticada des dels quatre grups de l’oposició vigatana a més d’entitats socials de la ciutat, que veuen que tendeix a normalitzar la presència de PxC al consistori.