Vic, 06/03/2013; Josep Anglada: La ideologia dels republicans López i Ballana és estar en política per viure de la política

07/03/2013 - Vic

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada respon a les provocadores declaracions dels dos regidors d’ERC a l’Ajuntament de Vic, assenyalant que “interposen els interessos partidistes i econòmics particulars davant dels interessos de la ciutat”.

Vic | Redacció.-  Després de l’anunci fet la setmana passada per ERC de no voler pactar més el pressupost municipal amb Plataforma Per Catalunya (PxC), el regidor i portaveu de PxC a l’Ajuntament de Vic, Josep Anglada, no ha tardat massa en respondre a les provocadores declaracions dels dos regidors d’ERC a l’Ajuntament de Vic, afirmant que “l'única cosa que demostren aquest dos regidors amb aquesta postura és la seva poca estima a la ciutat de Vic, demostrant una vegada més que interposen els interessos partidistes i econòmics particulars davant dels interessos de la ciutat”. En aquest sentit, Anglada ha manifestat que “com partit responsable que som, érem conscients que no hagués estat bo per a la gent de Vic, ni per al dia a dia del funcionament de l’Ajuntament, ni per a la imatge pública de Vic, que el consistori no hagués aprovat el pressupost”, afegint “puc assegurar que tant l’alcalde com el regidor d’hisenda estan satisfets amb l’acord que van arribar amb Plataforma per Catalunya”.

Per Anglada, la reacció dels dos republicans a l’Ajuntament de Vic es deu a “la poca participació i poc protagonisme que han tingut en aquest quasi dos anys de legislatura dins l’equip de govern, i en veure que la CUP els hi ha agafat tot el protagonisme”, afegint “el que els preocupa als dos regidors d’ERC, és que Plataforma per Catalunya hagi negociat un pressupost amb l’equip de govern que ha beneficiat a 37 entitats i associacions de la nostra ciutat, i que ells han esta incapaços de fer-ho en els dos anys que portaran dins el govern”.

Anglada, també s’ha pregunta “què hi feien fins ara llavors a l’equip de govern el Sr. López i el Sr. Ballana?”. Ara que queda tan sols un pressupost per aprovar en aquest mandat, sol·licitant a l’alcalde de Vic Josep M. Vila d’Abadal que els permeti participar directament a la negociació dels propers pressupostos?”. El que té molt clar Anglada, és que “si no hagués sigut per PxC , tant en López com  en Ballana, els hi era igual a on anaven a parar o qui se’n beneficiava del pressupost municipal.

Finalment, Anglada ha assenyalat que “la ideologia tant del Sr. López com la del Sr. Ballana, és estar en política per viure de la política i continuar enganyat els ciutadans, amb el mot independentista que actua com un ungüent de la serp que cura tots els mals”, afegint “fins quant abusaran aquest dos senyors per fer-nos creure que la seva feina dintre l’equip de govern requereix tanta dedicació quan amb la meitat passarien?”.

PxC

Vic, 6 de març de 2013

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

El 9 NOU, 01/03/2013; Portada i Pàg. 13 Ara ERC de Vic no votrà més amb PxC

Ara ERC de Vic també diu que no votarà més mocions de PxC i que no hi volen pactar més el pressupost. Votaran en contra o s’abstindran, i si és una moció pel bé de Vic caldrà que l’executiva local aprovi el vot a favor

Vic.- Josep Comajoan.-  La pressió popular, dels moviments socials i de les mateixes bases del partit han obligat ERC de Vic a moure fitxa i modificar la seva política respecte a PxC. Ho anunciaven dimarts, quatre dies després d’una reunió amb vuit membres d’entitats i associacions adherides a Unitat contra el Feixisme i el Racisme (UCFR) a Osona. Una reunió a la qual van assistir també David Karvala, un dels portaveus nacionals d’UCFR, i David Minoves, activista d’UCFR i que fins l’octubre de 2011 va ser responsable nacional de Moviments Socials i Immigració d’ERC. Ara per ara, ERC de Vic està disposat a no acceptar cap més pacte del pressupost de Vic que se sustenti en un acord només amb PxC. A més, seguint la línia dels últims plens, i que no havia estat anunciada públicament, votaran en contra o s’abstindran en les mocions presentades per PxC, si no és que sigui d’un gran interès per a la ciutat. I fins i tot en aquest cas caldrà una autorització prèvia de l’executiva local.

No han passat ni nou mesos de la manifestació del 26 de maig passat que, impulsada per la CUP, va acabar sent convocada per més d’un centenar d’entitats. Una manifestació que tot i ser a favor de la cohesió social va tenir ERC com una ferma opositora, en considerar que es donava un excessiu protagonisme a PxC i Josep Anglada i que es retrò alimentava el seu discurs. ERC també ha criticat en més d’una ocasió la postura de la CUP de votar sistemàticament en contra totes les mocions de PxC en considerar-lo un partit antidemocràtic i que va en contra dels drets humans. Ara, amb la decisió aprovada en l’assemblea de militants d’ERC de Vic del 14 de febrer passat, el partit republicà fa un pas endavant i intenta acostar-se als posicionaments de la CUP, amb qui comparteix una part significativa de l’electorat.

L’acord de CiU i ERC amb PxC per aprovar els últims pressupostos ha anat portant cua. I políticament ha afectat més ERC que CiU. Des d’UCFR es va fer públic un comunicat on es recordava que líders nacionals del partit havien firmat un manifest d’aquesta organització antifeixista molt crític amb PxC. Se’ls retreia la contradicció de firmar per una part el manifest i per una altra aprovar els pressupostos amb PxC precisament a Vic, feu del partit i que hi té Josep Anglada com a regidor.

A proposta de David Minoves es va convocar aquesta reunió amb UCFR, que després d’ajornar-se en dues ocasions es va fer divendres al Casal Claret. Allà els dos regidors d’ERC, però especialment Joan Ballana, van defensar la política d’integrar PxC en la política institucional de Vic per tal desactivar-lo políticament. Una postura que va ser discutida pels membres d’UCFR presents a la reunió. També es va retreure a ERC que fins ara no hagi participat en els moviments antifeixistes i antiracistes de la ciutat, a la qual cosa Joan López es va comprometre a impulsar la presència de membres del partit a UCFR, on ja n’hi ha des del principi de la CUP, SI i ICV.

Sigui com sigui, la decisió de no pactar més els pressupostos només amb PxC i de no votar-los sistemàticament cap moció i, si s’havia de fer, que fos prèvia autorització de l’executiva local, ja havia estat presa a l’assemblea de militants d’ERC del dijous abans. En aquella assemblea, segons el resum publicat a la web d’ERC de Vic, també es va aprovar “la revisió del pacte de govern amb CiU i els regidors independents que conformen l’actual govern municipal per tal de fer-lo més cooperatiu i de lideratge compartit en la presa de decisions pel que fa als grans temes que tenen afectació de ciutat”. Darrere aquest ERC exigeix a CiU poder ser a la negociació dels pròxims pressupostos redactat hi havia, entre altres qüestions, la que fa referència a la negociació dels pressupostos. ERC ha demanat, i així diuen que els ho ha acceptat l’alcalde, Josep M. Vila d’Abadal (CiU), ser present en la negociació del pròxim pressupost i no trobar- s’ho tot dat i beneït com aquesta última vegada que ells es refiaven que es podria arribar a un acord amb SI i a última hora es van trobar fent-se la foto de la votació només amb PxC.

L’anunci aquest dimarts del canvi en la política d’ERC respecte a PxC va ser saludat per Josep Anglada amb dues piulades a Twitter amb el seu estil habitual: “Si en Junqueras és un càncer pel país, el vigatà i republicà López és un càncer per la ciutat de Vic”. I al cap d’una estona: “Els republicans del consistori vigatà encara no han paït el gol per l’esquadra que els va marcar PxC. Que en són de burros!”.