EL 9NOU, 15/12/2010; PÀG. 26 i 27 VIC APROVA UN PRESSUPOST UN 4,5% PER SOTA DEL DE L’EXERCICI ANTERIOR

17/12/2010 - Vic

L’equip de govern torna a quedar sol en l’aprovació dels números per al 2011

Vic.- Josep Comajoan.-
L’Ajuntament de Vic va aprovar aquest dimecres el pressupost per al 2011. El pressupost puja a 39,2 milions d’euros, un 4,5% per sota del 2010, a causa de la disminució dels ingressos. El mateix regidor d’Hisenda, Josep Burgaya (PSC), el va definir de “pressupost realista, que adapta la despesa a una previsió prudent dels ingressos”.

Josep Anglada (PxC), en un extens discurs, va ser molt crític amb el pressupost. Va qualificar de “demagògics” els arguments de Burgaya, a qui va acusar un any més de “falsejar” els ingressos. Va ser especialment crític amb la disminució de la despesa social, extrem que li va rebatre la regidora de l’àrea, Gràcia Ferrer (ERC). També va criticar que no s’invertís prou en seguretat.

LA MARMOTA, MOURINHO I LES ESCENES DE SOFÀ

Josep Burgaya va ser blanc de les crítiques d’Anglada i Tornafoch i objecte d’elogi de Vila d’Abadal

Josep Anglada (PxC) hi va posar el seu gra de sorra habitual.
En el debat sobre el pressupost, va arribar a fer vuit referències a “la marmota”, en una referència vaga al dia de la marmota que se celebra a Amèrica del Nord.

Després d’un llarguíssim discurs de més de mitja hora, Anglada va acabar citant Schuster: “No hase falta desir nada más”.

El debat entre Josep Burgaya i la CUP i, especialment, ICV va anar pujant de to, amb retrets mutus. Com el que li va adreçar Josep Rafús (CiU) a Josep Anglada, en dir-li que si sabia de tractes de favor de l’Ajuntament amb els basars xinesos els denunciés, però al jutjat. “Si no, potser li portarem nosaltres a vostè, al jutjat”

XAVIER SOLÀ NEGA DESAVINENCES AMB VILA D’ABADAL PER LA DESIGNACIÓ DEL ‘REGIDOR EN CAP’

La designació d’Antoni Serrat (CiU) com a coordinador d’àrees de l’Ajuntament, en absència de l’alcalde, Josep M. Vila d’Abadal, mentre aquest estigui al Parlament, també va aparèixer al ple de dimecres. Va ser a pregunta del cap de l’oposició, Josep Anglada (PxC), que va atribuir la designació de Serrat al fet que “fa temps que l’alcalde ha perdut la confiança en el primer tinent d’alcalde, Xavier Solà”. “ “Fins i tot li té més confiança a Josep Burgaya” va afegir Anglada.

EL 9 NOU, 23/12/2010; PÀG. 24 VIC RENOVARÀ EL MERCAT MUNICIPAL A L’ESPERA DE PODER FER EL NOU AL SUCRE

Vic.- J.C.- A l’últim ple, el cap de l’oposició, Josep Anglada (PxC), va acusar CiU d’haver posat pals a les rodes al projecte del nou Mercat Municipal, que ell atribueix a l’equip econòmic liderat pel PSC. “CiU no podia permetre que el PSC s’apuntés la medalla del nou Mercat Municipal”, va dir Anglada. L’alcalde el va desmentir rotundament. “Tots els projectes són de tots”, li va dir.

WWW.OSONA.COM, 15/12/2010; VIC APROVA UN PRESSUPOST «REALISTA» A LA BAIXA I UN POUM DE CONSENS

Vic.- Pere Pratdesaba.-
El ple ha aprovat, en sessió celebrada aquest migdia, els números de l’Ajuntament per a l’exercici 2011, que cauen un 4,53% en relació a l’any anterior. També ha donat llum verd a l’últim tràmit de l’elaboració del POUM, que podria entrar en vigor a finals del mes de febrer.

L’Ajuntament de Vic, en un ple celebrat aquest migdia, ha aprovat el text refós del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM), que marcarà el creixement urbanístic de la ciutat durant els propers 20 anys. Aquest era l’últim tràmit del consistori per donar llum verd al pla. Cal destacar que, finalment, s’hi han sumat totes les formacions i el document s’ha aprovat per unanimitat. El POUM podria entrar en vigor a finals de febrer.

Un altre dels punts importants de l’ordre del dia ha estat l’aprovació dels pressupostos municipals per a l’exercici 2011. El pressupost puja a 39.219.677 euros, un 4,53% menys que l’any anterior (41.081.928). Els números estan marcats per la crisi i la reducció dels ingressos, sobretot provinents d’administracions superiors (l’any anterior ja s’havia reduït un 7,73%).

Així ho ha explicat el regidor d’Economia i president d’ImpeVic, Josep Burgaya (PSC), que considera que són unes xifres “realistes” que s’adapten a la conjuntura econòmica. Els números han tirat endavant amb el suport de l’equip de govern (CiU, ERC i PSC). Tots els partits de l’oposició hi han votat en contra, ja que consideren que no es prioritzen àmbits com els afers socials o la seguretat, en el cas de PxC.

Els partits de l’oposició ha reconegut que se’ls havia tingut en compte a l’hora de confeccionar el POUM i que s’han aprovat moltes de les esmenes que havien proposat. Per aquest motiu, tots els grups han donat el vist-i-plau al document definitiu.

Xifres similars al 2007

L’Ajuntament de Vic ha aprovat avui un pressupost que té com a objectiu prioritari “la prestació de serveis i l’atenció a les persones”, segons Burgaya. La tendència a la baixa del pressupost del 2010 es manté, tot i que no tant acusada, en els números de l’Ajuntament de Vic per al 2011. Si l’any passat la baixada era del 7,73% ara s’ha moderat i s’ha quedat per sota del 5%. Tot i així el pressupost se situa en unes xifres similars al 2007 i al 2008.

”Escenes de sofà”

A diferència del POUM, el pressupost no ha comptat amb el suport dels tres partits de l’oposició. Tots ells han coincidit en la manca de sensibilitat de Burgaya per assumir algunes de les seves propostes. Han qualificat les trobades amb el regidor d’Economia com d’”escenes de sofà”, sense cap tipus d’acord fructífer.

El primer en criticar els pressupostos ha estat Josep Anglada (PxC). “És el pressupost de la Marmota. Cap idea, cap iniciativa, tot com l’any passat. És trist, sense vida, preocupant”, ha dit el líder de Plataforma. Les propostes d’aquesta formació passen per augmentar les partides de seguretat, assistència a les persones i eliminar-ne d’altres “inútils”.

El superregidor de consens fins a tres o quatre ocasions ha fet servir Anglada el terme “superregidor” per referir-se a Toni Serrat, el nou coordinador de l’equip de govern. Xavier Solà ha explicat que el nomenament de Serrat s’havia fet de manera consensuada entre els tres equips que formen l’equip de govern. Tothom va creure que era la persona indicada i amb més capacitat per assumir el càrrec.

Un llibre d’11.000 euros Xavier Solà, amb la seva habitual fina ironia ha respost una pregunta de PxC sobre una partida d’11.000 euros destinada a un llibre d’Eumo Editorial. “No es destina només a un llibre, sinó a 200 o 300, tots força semblants. És el mateix llibre però copiat, amb gairebé els mateixos continguts. Se’n diu editar o publicar un llibre, d’això”.

El darrer pagament de l’Atlàntida ha estat una més de les preguntes formulades per PxC. La Generalitat, té el compromís de pagar 2,4 milions d’euros per finançar part del nou complex cultural vigatà. La legislatura ha finalitzat i els diners encara no han arribat. “No hi ha hagut temps de crear el document tècnic. Però està allà, i el Govern d’aquesta legislatura l’aprovarà. Jo faré tots els passos perquè es compleixi. Si no, cap problema, podem treure els diners de la venda dels terrenys del Bruguer”, ha matisat l’alcalde.

DIARI DE VIC, 22/12/2010; PÀG. 3 EL PLE DE VIC APROVA PER UNANIMITAT UN POUM CONSENSUAT ENTRE TOTS ELS PARTITS DEL CONSISTORI.

Al ple també es varen aprovar els pressupostos pel 2011 amb els vots en contra de PxC, ICV i la CUP.

Vic.- Redacció.-
El ple de l’Ajuntament de Vic ha aprovat el text refós del POUM que podria entrar en vigor el mes de febrer de 2011.

LA OPOSICIÓ NO ESTÀ D’ACORD AMB EL PRESSUPOST

PxC,
ICV i la CUP han mostrat el seu desacord amb els pressupostos presentats per Burgaya.