DIARI DE VIC, 09/02/2011; PORTADA i PÀG. 3  ALTRE COP POLÈMICA A VIC AMB LA IMMIGRACIO

DIARI DE VIC, 09/02/2011; PORTADA i PÀG. 3 ALTRE COP POLÈMICA A VIC AMB LA IMMIGRACIO

11/02/2011 - Vic

Fragment del vídeo del 9TV del ple de Vic.

Vic demanarà a la Generalitat que els informes sobre immigrants siguin vinculants per al reagrupament familiar. La moció s’ha aprovat amb els vots en contra de PxC, la CUP i ICV.

Redacció.- Vic.-
L’Ajuntament de Vic sol·licitarà a la Generalitat que els informes que emeti en relació a l’arrelament, reagrupació familiar i processos d’acollida sobre immigrants siguin vinculants. La voluntat és poder certificar que es donen les condicions i requisits mínims perquè el procés sigui legal.

En el cas que els informes siguin desfavorables, la moció presentada per l’equip de govern del consistori (CiU,PSC i ERC) demana que tingui caràcter vinculant per a totes les administracions públiques. PxC, la CUP i ICV hi ha votat en contra.

JOSEP ANGLADA: “AIXÓ ÉS DEMANAR PAPERS PER A TOTS MENYS PER ALS INCÍVICS”

A la sortida del ple municipal de Vic, Josep Anglada, President de Plataforma per Catalunya i regidor a l’Ajuntament de Vic, manifestava que “el que proposa l’equip de govern és negar amb un informe que sigui vinculant el certificat d’arrelament que l’Ajuntament ha de lliurar a tost els immigrants il·legals per sol·licitar al Ministeri de l’Interior la seva regularització i obtenir la documentació, però només en el cas que l’informe sigui negatiu o desfavorable”. Amb la qual cosa, i segons Anglada, “ l’Ajuntament estan admetent que el procediment d’arrelament de la Llei d’Estrangeria mitjançant el qual els immigrants il·legals obtenen els permisos ja els va bé en temes generals”.

Per Josep Anglada, s’ha passat “de no volgué empadronar als immigrants il·legals, a demanar papers per a tots menys els incívics”.

És en aquest sentit que des de PxC han manifestat que “no podem donar suport a una moció que contradiu els principis del nostre partit, perquè per a nosaltres si un immigrant és il·legal, ho ha de ser fins al moment de la seva expulsió del país”. I ha afegit que “el que s’hauria de fer amb el procediment d’arrelament de la llei d’estrangeria és suprimir-lo, i no pas donar facilitats als immigrants il·legals perquè segueixin obtenint el certificat d’arrelament de l’ Ajuntament”.

Josep Anglada ha afegit que “tenint en compte la crisi econòmica que està patint el país, és de sentit comú manifestar en veu alta clar i català que a casa nostra no hi cap ni un immigrant més, sigui cívic, legal o il·legal”, ha acabat dient Anglada.

EL 9 NOU, 11/02/2011; PÀG. 20 LA MOCIÓ SOBRE LA IMMIGRACIÓ DE VIC ACABA AMB ELS GRUPS DE L’EQUIP DE GOVERN LLANÇANT-SE ELS PLATS PEL CAP

La moció es va aprovar amb el vot en contra de PxC,CUP i ICV-EUiA
CiU i PSC acusen de deslleialtat ERC en voler-se atribuir el mèrit d’haver millorat el text

Vic.- Josep Comajoan.-
El ple de Vic va aprovar dilluns la moció que demana més competències municipals en matèria d’immigració. El ple va tornar a aixecar expectació mediàtica, com fa un any amb la polèmica del padró.

Tan descafeïnada que fins i tot PxC hi va votar en contra, en considerar que no complia l’objectiu inicial de “controlar la immigració”.
Consti en acta

l’Enquesta Josep Anglada (PxC) va dir al ple que tenia una enquesta on PSC i ERC “s’ensorren” i treuen poc més d’un regidor, i que en canvi CiU i PxC estan en un “empat tècnic”. Anglada porta tot el mandat dient que serà el pròxim alcalde. No va concretar si l’empat tècnic actual, doncs, és un resultat pitjor del que havia pronosticat quan deia que seria el futur alcalde.

Nous quioscos Tres quioscos de premsa que l’Ajuntament havia tret a concurs han quedat deserts. Són el que ha tancat fa poc al parc de Santa Anna, i dos de nous a la rambla Tarradellas i el carrer Torelló. L’equip de govern va mostrar la seva preocupació pels pocs quioscos que queden a Vic, després de la pregunta formulada per el regidor de PxC, Joan Carles Fuentes, i va informar que se’ls havia rebaixat la taxa i ampliat la possibilitat d’accedir a la concessió en qualsevol moment, no només quan es resol el concurs.

Màquina de la llet L’Ajuntament ha demanat a l’empresa que explota la màquina de la llet del capdavall del carrer Estret, davant l’Òptica Comas, que la traslladi a la plaça del Carbó. Així ho va dir al ple el regidor Josep Rafús, després d’una altre pregunta del regidor de PxC Joan Carles Fuentes.

WWW.9.CAT, 07/02/2011; VIC DEMANA MÉS PODER PER ALS AJUNTAMENTS EN LA GESTIÓ DE LA IMMIGRACIÓ

Vic.- Redacció.-
En el desplegament reglamentari de les lleis d'Estrangeria i d'Acollida, que encara està pendent, una moció aprovada en el ple d'aquest dilluns insta Estat i Generalitat a implicar-s'hi i a donar caràcter vinculant als informes municipals en aspectes com el reagrupament familiar.
L'Ajuntament de Vic sol•licitarà a la Generalitat que estableixi quins han de ser els requisits mínims en què s'ha de basar per emetre els certificats i informes municipals corresponents a l'exercici del desplegament de la Llei d'acollida.

També demanarà que s'especifiqui quines bases de dades es podran consultar per emetre un document amb caràcter 'provatori'. A més, el govern municipal (CiU, PSC i ERC) ha reivindicat el caràcter vinculant dels certificats i informes emesos, també en els casos que siguin desfavorables.
Segons l'alcalde, Josep Maria Vila d'Abadal, 'els ajuntaments són els millors actors per opinar perquè coneixen el problema de prop'. PxC, la CUP i ICV hi han votat en contra.

WWW.OSONA.COM, 07/02/2011; PLE: MOLT SOROLL PER A NO MASSA RES

Vic aprova una suau moció sobre l’informe d’arrelament. La sessió, amb la immigració com a protagonista, ha tingut un gran seguiment mediàtic.

Vic.- Redacció .-
L’equip de govern de l’Ajuntament de Vic (CiU, ERC i PSC), en el ple celebrat aquest migdia, ha donat llum verd a una moció conjunta sobre l’informe d’arrelament. Els grups de l’oposició (PxC, CUP i ICV-EUiA) hi han votat en contra, per motius diversos.

El text, però, no descriu ni entra en els continguts que s’han de tenir en compte a l’hora de fer l’informe d’arrelament, i això ho deixa en mans de les administracions superiors.

Els tres grups de l’oposició han titllat la moció sobre la immigració d’”electoralista”. Burgaya ha respost que es plantejava en aquest moment perquè el govern central estava revisant la llei d’estrangeria i perquè la Generalitat estava obligada a desplegar la llei d’acollida

De l’ordre del dia, han destacat tres punts. Primer, la presa de possessió de la nova regidora Susagna Roura (CiU), que ha substituït Xavier Solà (CiU). La nova representant del consistori ha jurat el càrrec “per imperatiu legal”. Els seus companys de formació li han deixat un seient privilegiat, al costat del líder de l’oposició, Josep Anglada.

En segon lloc, s’ha aprovat l’atorgament de la medalla d’or de la ciutat a la ninotaire Pilarín Bayés. L’acte es farà el 8 d’abril a l’Atlàntida. Finalment, el ple ha decidit iniciar l’expedient per una nova medalla d’or de la ciutat, en aquest cas a Josep M. Solà Sala, que va ser fins fa pocs anys la veu que acompanyava la cavalcada dels Reis.

En l’apartat de precs i preguntes, Josep Burgaya (PSC) ha confirmat arran de una pregunta de Josep Anglada que ImpeVic té la intenció de no celebrar enguany el Dijous Llarder, a causa de la crisi. El cost d’aquesta festa per a la ciutat és de 30.000 euros, en un sol dia. La part promocional de la festa del sector porcí s’inclourà a la Setmana del Mercat del Ram.
Pel que fa a l’oposició, PxC ha demanat més fermesa i no hi ha votat a favor perquè ha considerat la moció massa suau.

WWW.ELPERIODICO.CAT, 07/02/2011; SOL•LICITUD AL GOVERN CENTRAL I A LA GENERALITAT

Vic demana que els informes municipals sobre immigrants siguin vinculants per al reagrupament familiar

EFE.- Barcelona.-
L'Ajuntament de Vic (Osona) ha aprovat una moció en què demana que els informes municipals sobre arrelament i reagrupament familiar d'immigrants tinguin caràcter "vinculant", per així poder "certificar" que es donen les condicions i requisits mínims perquè el procés sigui legal.

La moció ha estat aprovada en el ple per l'equip de govern, integrat per CiU (8 regidors), PSC (4) i ERC (2), amb el rebuig dels partits de l'oposició, Plataforma per Catalunya (4), ICV (1) i els independentistes de la CUP (2).

Els últims anys, després de la irrupció precisament a Vic de la xenòfoba Plataforma per Catalunya (PxC), la immigració ha centrat el debat polític en aquesta població, que s'ha convertit en punta de llança d'algunes mesures controvertides sobre aquesta qüestió. Precisament, fa poc més d'un any el ple de l'Ajuntament de Vic va aprovar una normativa que impedia inscriure al padró als immigrants que no disposessin de permís de residència, escudant-se en la llei d'estrangeria.

WWW.AGENCIAEFE, 07/02/2011 EL PLE DE L'AJUNTAMENT APROVA LA MOCIÓ AMB ELS VOTS DE CIU, PSC I ERC

Barcelona.- Redacció.-
L'Ajuntament de Vic (Osona) ha aprovat avui una moció en la qual demana que els informes municipals que faciliten als immigrants l'obtenció del permís de residència per arrelament i el reagrupament familiar tinguin caràcter "vinculant", sobretot si són negatius. Fins ara, aquestes resolucions eren només de caràcter consultiu. La moció ha estat aprovada en el ple per l'equip de govern, integrat per CiU (8 regidors), PSC (4) i ERC (2). Per motius diversos, el text ha estat rebutjat pels partits de l'oposició: la xenòfoba Plataforma per Catalunya (4 regidors), ICV-EUiA (1) i els independentistes de la CUP (2).

El ple municipal de Vic, que ha generat molta expectació mediàtica, ha afrontat una altra qüestió polèmica en matèria d'immigració un any després de la crisi del padró. A principis del 2010, la ciutat va anunciar la voluntat de no inscriure al padró els immigrants en situació irregular.

WWW.EUROPAPRESS.E, 07/02/2011; MOCIÓN DEL EQUIPO DE GOBIERNO VIC VOTA DENEGAR EL ARRAIGO A LOS INMIGRANTES INCÍVICOS

Barcelona.- EUROPA PRESS.-
El pleno de Vic vota este lunes una moción del equipo de gobierno --CiU, PSC y ERC-- para pedir al Estado que deniegue la reagrupación familiar y el permiso de residencia por arraigo a los inmigrantes incívicos, previo informe municipal.

La moción “para el desarrollo normativo de la ley de acogida y la ley de extranjería en relación a los entes locales” insta a solicitar al Gobierno central que establezca la necesidad de un informe municipal vinculante, en el que consten las infracciones de las ordenanzas de civismo para los trámites de arraigo y de reagrupación familiar.

Josep Maria Vila d'Abadal (CiU) encabeza el Consistorio de Vic, cuyo pleno está integrado por los seis concejales de CiU, los cuatro tanto del PSC como de PxC, los dos de ERC, así como por el concejal de ICV.

LA VOZBCN.COM, 07/02/2011; EL AYUNTAMIENTO DE VIC SE SUMA A LA PETICIÓN DE MAYOR CONTROL DE LA INMIGRACIÓN

El Consistorio reclama que los informes exigidos por ley se consideren trámites administrativos, de modo que los ciudadanos puedan conocer su contenido e interponer recursos, en caso necesario.

Redacción.-
El Ayuntamiento de Vic (Barcelona), cuyo alcalde es el polémico diputado autonómico de CiU Josep Maria Vila d’Abadal, ha aprobado una moción municipal en la que se solicita al Gobierno que los informes locales sean vinculantes para la tramitación de la solicitud de reagrupación familiar. La propuesta ha contado con los votos favorables de CiU (6), PSC (4) y ERC (2); y en contra de ICV-EUiA (1), PxC (4) y CUP (2).