ACN, 12/05/2011; ANGLADA (PXC) AFIRMA QUE AJUDARÀ ELS IMMIGRANTS "A TENIR LA LLIBERTAT" DE MARXAR DE VIC

12/05/2011 - Vic

El líder de Plataforma per Catalunya proposa "sentit comú" per "retornar" la zona del Vic Sud als vigatans

Laura Busquets | Vic (ACN).-
El candidat a l'alcaldia de l'Ajuntament de Vic per Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, ha afirmat aquest dijous que ajudarà els immigrants "a tenir la llibertat" de marxar de la ciutat de Vic.

Durant l'acte de campanya programat al parc del Passeig de la Generalitat, Anglada ha proposat acabar amb "el bonisme" que, segons ell, ha practicat l'equip de govern format per CiU, PSC i ERC "a favor dels immigrants". Anglada ha dit que posarà "ordre" i acabarà amb el tràfic de drogues a la zona.

El líder de PxC ha destacat que "en una ciutat on hi ha 4.000 aturats", "no es pot 'mantenir' els immigrants". A més, ha afegit que imposarà "sentit comú" per retornar la zona del Vic Sud als vigatans.

El líder de Plataforma per Catalunya i candidat a l'alcaldia de Vic, Josep Anglada, ha proposat una rehabilitació integral del barri del pla de l'Estadi on hi preveu construir un centre cívic que articuli i vertebri el barri. A més, una de les apostes se centra en facilitar la instal•lació d'ascensors en tots aquells blocs de pisos de més de tres plantes que encara no disposen d'aquest equipament.

Durant el seu discurs, Anglada ha fet referència també al Mercat dels Sentits que se celebra cada diumenge al Passeig de la Generalitat. El candidat ha assenyalat que si la seva formació governa, "abolirà" el mercat o, "si convé", el canviarà de lloc. Anglada ha assenyalat que no actuarà "en contra d'allò que volen els veïns".

L'alcaldable per PxC ha assenyalat que, en cas de governar, la seva formació materialitzarà una "reivindicació històrica" per fer una nova biblioteca municipal que s'ubicarà al solar de l'antiga caserna de la Guàrdia Civil.

La zona del Vic Sud, que engloba el barri del Remei i el pla de l'Estadi, és, actualment, una de les àrees amb més concentració d'immigrants de la ciutat. El percentatge, segons Anglada, ronda el 60%.

WWW.EL TER.NET, 12/05/2011; ANGLADA (PxC) AFIRMA QUE AJUDARÀ ELS IMMIGRANTS "A TENIR LA LLIBERTAT" DE MARXAR DE VIC

Vic.- ACN.-
El candidat a l’alcaldia de l’Ajuntament de Vic per Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, ha afirmat aquest dijous que ajudarà els immigrants “a tenir la llibertat” de marxar de la ciutat de Vic. Durant l’acte de campanya programat al parc del Passeig de la Generalitat, Anglada ha proposat acabar amb “el bonisme” que, segons ell, ha practicat l’equip de govern format per CiU, PSC i ERC “a favor dels immigrants”.

Anglada ha dit que posarà “ordre” i acabarà amb el tràfic de drogues a la zona. El líder de PxC ha destacat que “en una ciutat on hi ha 4.000 aturats”, “no es pot ‘mantenir’ els immigrants”. A més, ha afegit que imposarà “sentit comú” per retornar la zona del Vic Sud als vigatans.

El líder de Plataforma per Catalunya i candidat a l’alcaldia de Vic, Josep Anglada, ha proposat una rehabilitació integral del barri del pla de l’Estadi on hi preveu construir un centre cívic que articuli i vertebri el barri. A més, una de les apostes se centra en facilitar la instal.lació d’ascensors en tots aquells blocs de pisos de més de tres plantes que encara no disposen d’aquest equipament.

Durant el seu discurs, Anglada ha fet referència també al Mercat dels Sentits que se celebra cada diumenge al Passeig de la Generalitat. El candidat ha assenyalat que si la seva formació governa, “abolirà” el mercat o, “si convé”, el canviarà de lloc. Anglada ha assenyalat que no actuarà “en contra d’allò que volen els veïns”.

L’alcaldable per PxC ha assenyalat que, en cas de governar, la seva formació materialitzarà una per fer una nova biblioteca municipal que s’ubicarà al solar de l’antiga caserna de la Guàrdia Civil.

La zona del Vic Sud, que engloba el barri del Remei i el pla de l’Estadi, és, actualment, una de les àrees amb més concentració d’immigrants de la ciutat. El percentatge, segons Anglada, ronda el 60%.

WWW.OSONA.COM, 13/05/2011;JOSEP ANGLADA: «TOTHOM ÉS DIGNE DE REBRE L’AMOR DE L’EVANGELI»

TINC UNA PREGUNTA PER A VOSTÈ. L'alcaldable de Vic per la PxC respon les preguntes dels lectors d’Osona.com.

Vic.- Redacció.- Osona.com ha encetat una secció, “Tinc un pregunta per a vostè”,
on els lectors han pogut fer les seves preguntes als candidats de Vic, Manlleu i Torelló. Les respostes d'avui són les de Josep Anglada, cap de llista de PxC a Vic.

TINC UNA PREGUNTA PER A VOSTÈ, JOSEP ANGLADA

- Vostè diu que és cristià i suposo que defensa els pobres. Però si els pobres son marroquís, també els defensa? O aquests no són dignes de rebre l'amor de l'evangeli?

- Tothom és digne de rebre l’amor de l’evangeli, però no es pot ser tolerant amb els intolerants.

- A la propera legislatura, continuaran portant 25 preguntes al ple?

- Portaré les que facin falta. A l’Ajuntament s’hi ha d’anar a treballar i no ha figurar.

- Vostè de què viu? I el seu partit, com es finança?

- Visc del meu treball i el partit es finança a través dels seus militants i de les aportacions dels seus simpatitzants.

- Què ha fet vostè a l’oposició?

- Treballar per Vic.

- Quines propostes té en l’àmbit econòmic per a la propera legislatura (a part de fer fora tots els immigrants)?

- L’illa càrnia del Bruguer ha de convertir-se en un dels grans factors dinamitzadors d’aquesta propera legislatura per a crear llocs de treball. I per descomptat farem un pla per reactivar l’economia i combatre l’atur.

Eliminar la llarga durada dels tràmits burocràtics i els costos econòmics que fins ara exigeix l’Ajuntament per a noves activitats econòmiques serà una de les nostres prioritats. Així com dotar els polígons dels serveis i equipaments públics necessaris per a les activitats econòmiques.

- Amb quin partit podria pactar? Amb quins no?

- El meu compromís són el vigatans, per tant, amb podria entendre en qualsevol partit que el seu objectiu sigui millorar la nostra ciutat.

- Sempre s'omple la boca dient que ha fet moltes cosses pel barri del Remei. Què ha fet? Des del meu punt de vista diria que dinamitar i intentar enfrontar els veïns.

- La gent és més intel•ligent del que es pensen els polítics i la rehabilitació del barri del Remei s’ha fet gràcies a Plataforma per Catalunya. El Remei el problema que té actualment és que hi ha massa immigrants i l’únic partit que es preocupa per la gent autòctona és PxC.

- Vostè diu que serà el proper alcalde de Vic. De veritat es veu amb 11 regidors (perquè no crec que ningú vulgui pactar amb vostè)? / Quin objectiu electoral es marca (quants regidors)?

- Ser l’alcalde de Vic és una de les meves il•lusions i una esperança per a molts vigatans. És molt difícil treure 11 regidors, però estic convençut que puc ser la força política més votada en aquestes properes eleccions.

- Vostè diu que ajudarà a “pacificar” els plens. Així reconeix que els debats als plens han estat molt barroers i que vostè n’ha tingut molta part de culpa?

- Crec que el principal culpable ha estat l’alcalde de Vic pel seu menyspreu a la segona força política d’aquesta ciutat. Li vull recordar aquelles desafortunades declaracions que va fer el Sr. Vila d’Abadal: “A Plataforma per Catalunya, ni aigua”. Un alcalde ha de respectar la voluntat dels ciutadans i no es pot menysprear a quasi 3.000 vigatans.

- Què n'opina de l'estudi recentment publicat per la Fundació La Caixa que demostra que els immigrants aporten més a l'estat del benestar del què reben? Per si no l'ha llegit li faré un resum: el 30% del creixement del PIB en els últims 20 anys ha estat conseqüència directa de l'arribada d'immigrants, l'aportació estrangera també és responsable del 50% del superàvit de les finances públiques en els anys de progrés econòmic i només el 6,8% de les intervencions dels serveis socials es dirigeixen a la població estrangera quan, per exemple a la nostra ciutat representen aproximadament el 20% de la població.

- La Fundació de La Caixa pot dir el que vulgui, però jo continuaré sent fidel a les meves idees, i per tant, continuaré dient que una gran part de la immigració que ha vingut a casa nostra no ens ha aportat res de bo.