L’última baralla registrada a la Plaça Picasso i la inseguretat ciutadana centren l’atenció a Vilanova

26/09/2013 - Vilanova del Camí

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya encetarà una campanya de recollida de signatures per demanar a l’equip de Govern més seguretat al municipi

Vilanova del Camí | Redacció.- En el ple municipal del mes de setembre el portaveu de Plataforma per Catalunya, Sergi Balcells, va posar sobre la taula la problemàtica relativa a la inseguretat ciutadana que es viu a la Plaça Picasso, i que va centrar gran part de l’atenció durant la sessió.

Balcells va manifestar que “una vegada més l’equip de govern va tornar a mostrar la seva ineptitud reiterant de nou que a la Plaça Picasso no hi havia cap tipus d’inseguretat, i que no havia de crear cap alarma social, a pesar que molts veïns del poble estan preocupats del que allà succeeix habitualment”. El portaveu va revelar que s’han rebut nombroses queixes, arran de la greu baralla que va transcórrer a la plaça el dia 7 d’agost.

Per aquest motiu el proper 11 d’octubre el grup municipal de Plataforma per Catalunya començarà una campanya de recaptació de signatures per tal d’aconseguir que l’Ajuntament comenci a prendre’s seriosament el problema d’ inseguretat ciutadana que afecta a la plaça Picasso i altres punts, com plaça Claramunt o de la Lluna.

Sergi Balcells ha manifestat que “necessitem el pes de la gent del poble per tal que tots els grups polítics se n’adonin d’aquest problema i sobre tot el nostre govern, que ignora amb supèrbia una gran problemàtica. Ja es hora de començar-hi a posar solucions, i des de Plataforma per Catalunya així ho farem”.

D’altra banda ERC va presentar una moció d’ERC que cercava un pacte per adherir-se al dret de decidir, en la que per sorpresa de tothom, la majoria de l’equip de govern va a votar a favor d’aquesta moció, i per tant va ser acceptada. Des del grup municipal de Plataforma per Catalunya el vot va ser contrari, i el regidor Sergi Balcells va declarar al respecte: “el que volem és una Catalunya forta dintre d’Espanya; Espanya ha d’unir-se, no separar-se”.

En l’apartat de precs i preguntes, un ciutadà del poble d’origen marroquí va qüestionar al regidor de PxC,  Sergi Balcells,  qui va contestar-li dient “el col·lectiu marroquí té molts partits que els donen suport”, afegint que “vosaltres els marroquins hauríeu de ser els primers compromesos en demostrar que no esteu portant problemes”, i va deixar molt clar que “no m’invento  res respecte les baralles. Sóc el primer interessat a conèixer els autos policials sobre aquest tema i sobretot a defensar els vilanovins”.