Vilanova cobrarà una taxa als bancs a proposta de Plataforma per Catalunya

18/11/2013 - Vilanova del Camí

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Les ordenances fiscals de 2014 inclouen la proposta de Plataforma per Catalunya d’instaurar el cobrament d’una taxa a les entitats financeres que tinguin caixers automàtics al carrer

Vilanova del Camí | Redacció.- Plataforma per Catalunya ha votar favorablement a l’aprovació de les ordenances fiscals després que els comptes municipals incloguessin la moció presentada pel grup municipal identitari en la qual demanava que els bancs amb caixers a la via pública abonessin una taxa per fer ús de l’espai públic al carrer.

El portaveu del grup municipal de Plataforma per Catalunya a l’Ajuntament, Sergi Balcells, ha argumentat que “aquesta nova taxa obliga a pagar un import de 195 euros a tots els bancs o caixes que tinguin un caixer automàtic a la façana de l’edifici”.

Balcells ha dit que “no podíem deixar que els bars i restaurants paguin per utilitzar la via pública i que els autèntics culpables d’aquesta crisis quedessin impunes al fer ús del carrer”.

Plataforma per Catalunya també va presentar una moció de suport a les víctimes d’ETA i una condemna a l’acció terrorista, aprovada amb els vots a favor de PxC, CIU, PP, IPV i VA, l’abstenció d’ERC, PSC i la regidora no adscrita Marta Trullols, i el vot contrari d’ICV.

Balcells es va mostrar satisfet davant l’aprovació de la moció, però perplex i indignat davant el vot contrari d’un partit que no fa costat de les víctimes d’una barbàrie que hem patit durant massa temps.