Notícies a Catalunya

Vic, 23/05/2012; Plataforma per Catalunya presentarà una moció per garantir la inserció laboral de les persones discapacitades

23/05/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada considera que “el PP ha traspassat una línia vermella amb les retallades de les persones amb més dificultats per incorporar-se al món laboral”.

Redacció | Vic. – El president de Plataforma per Catalunya  (PxC), Josep Anglada, ha anunciat que la formació identitària presentarà una moció als consistoris en els que compta amb representació per protegir els llocs de treball dels discapacitats de Catalunya.

L’anunci arriba després del que Anglada ha qualificat de “destralada pressupostària” del Partit Popular en polítiques actives d’ocupació a Catalunya, que preveu retallar en gairebé un 50% la partida destinada a les entitats que treballen per la inserció laboral de les persones amb discapacitats físiques i mentals.

El president de PxC va manifestar a la marxa convocada el passat 20 de maig a Barcelona que “el Partit Popular ha traspassat una línia vermella amb aquesta retallada que posa en perill la integració de les persones amb més dificultats per incorporar-se al món laboral”.

El líder identitari ha assegurat que “lluny de reduir l’atenció a les persones que requereixen especial atenció, precisament en moments de crisi hem de garantir amb més inversions l’accés a un lloc de treball per part dels membres d’aquest col·lectiu perquè puguin desenvolupar-se amb autonomia”.

El secretari general, Robert Hernando, ha advertit que “estan en risc prop de 2.500 llocs de treball protegits d’especial dificultat dels 7.300 que hi ha a Catalunya”.

La proposta presentada per Plataforma per Catalunya contempla fer un front unitari per tal que els quaranta consistoris en els que PxC té regidors mostrin el seu rebuig a la reducció pressupostària en polítiques actives d’ocupació i demanin al govern del Partit Popular que incrementi el suport econòmic a les entitats que porten a terme una gran labor des de la societat civil en pro de l’orientació, mediació i inserció laboral d’aquestes persones.

A la moció també s’emplaça al Govern dela Generalitatde Catalunya a defensar de manera prioritària en el repartiment dels fons entre les comunitats que es garanteixi el suport financer destinat a la inserció laboral del col·lectiu de discapacitats a Catalunya.

PxC

Vic, 23 de maig de 2012