Notícies a Catalunya

Manchester, 20/06/2012; Enric Ravello es reuneix a Manchester amb la direcció  del BNP després de participar en un prestigis col•loqui a Roma.

Manchester, 20/06/2012; Enric Ravello es reuneix a Manchester amb la direcció del BNP després de participar en un prestigis col•loqui a Roma.

20/06/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Manchester.- Redacció.-  El diumenge 17 de juny, el nostre secretari de relacions internacionals, Enric Ravello, va pronunciar una conferència en els locals del BNP en Manchester titulada amb el títol “European Nationalis Movements”. Organitzada pels dirigents locals Eddy 0´Sullivan i Gary Tumulty. Durant la mateixa es va fer un repàs a les posicions comunes dels moviments identitaris europeus en assumptes com la islamització, la immigració, la política exterior, l'oposició al domini d'Estats Units a Europa i a l'entrada en la UE de països com Turquia, el Marroc o Israel.

L'endemà va tenir lloc una reunió entre Enric Ravello i el líder del BNP, l'eurodiputat Nick Griffin, durant la mateixa es va comprovar la sintonia entre ambdues formacions identitàries en els grans temes polítics i es van posar les bases d'una futura col·laboració entre ambdues. Després de la reunió oficial es va mantenir una intensa conversa sobre aspectes de la història i de la identitat britànica com la situació del galés i el gaèlic escocès, el paper d'Oliver Cromwell i el seu New Model Army, i les noves dades arqueològiques sobre els pobles britans anteriors a la conquesta de Roma.

Enric Ravello venia de participar el dijous 14 de juny en un debat sobre la situació geopolítica d'Europa organitzat pel Centre d'Estudis Polaris a la Sala Cinque Lune de Roma, amb el títol “L’anomenarem Europa”. En el qual van participar: Ricardo Migliori, president de la Delegació italiana de l'Assemblea Parlamentària de la OSCE i vicepresident de l'Assemblea. Alessandro Capriccioli, col·laborador dels diaris L’Espresso i L’Unità, Lanfranco Pastura, del periòdic Il Foglio. El senador Domenico Gramazio (PDL), Roberto Rosetti de la RAI) i Enzo Cirillo, director de la revista Scelgo. Els sindicalistes William Devecchis (UIL) i Ettore Rivabella (UGL). L'economista Roberto Bizzarri, el periodista Francesco Palmieri, Antonio Bovo i al president del Centre d'Estudi Polaris, Paolo Caioli.

Enric Ravello va explicar per la seva banda els paral·lelismes existents entre la ruïna financera teledirigida a Itàlia amb la d'Espanya posant l'accent en les diferents etapes de la mateixa en tots dos països. Va finalitzar el torn de conferències amb Gabriele Adinolfi, cap de redacció de la revista, qui va recordar la posició de Polaris. En síntesi, va explicar que la tesi que la crisi georgiana del 2008, aquesta dels títols tòxics angloamericans, la força contractual de l'euro i la proposta de Strauss-Kahn, llavors director del FMI, d'inserir en un cistell conjuntament al Dòlar i al Yuan, seria la causa de l'actual ofensiva en la confrontació de l'economia europea.

El Congrés, al que també va assistir Marcelo d'Angelis, diputat del PDL, va ser clausurat per Alex Voglino, director de la Biblioteca de Roma.

A les sessions de treball prèvies han assistit l'Ambaixada d'Hongria, la d'Estònia, la de Romania, la de Turquia i una delegació de la comunitat xinesa. S'ha comptat amb les salutacions de l'Ambaixada de Kazakistán que al costat de la de Luxemburg no ha pogut participar físicament. Així mateix s'han rebut les salutacions rigorosament transversals del senador Mauro Del Vecchio (PD) i dels diputats Giorgio Holzmann (PDL), Bruno Murgia (PDL) i l'antiga Ministra de la Joventut, Giorgina Meloni (PDL).

En els propers mesos tindran lloc diverses reunions amb els principals eurodiputats i líders identitaris europeus a les quals assistirà el president de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada.

PxC

Manchester, 20 de juny de 2012