Notícies a Catalunya

Vic, 10/09/2012; Josep Anglada: “Duran i Lleida un polític vacil·lant, confús, oportunista i incapaç de mantenir postures fermes i coherents”

10/09/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Josep Anglada: “La confusa posició de Dura i Lleida respecte a la manifestació de l'11 de Setembre demostra que no té criteri per representar a aquest país”.

Vic | Redacció.-
“El que va ser considerat home capacitat, prudent, i diplomàtic representant de Catalunya a Madrid, s'ha mostrat com un polític vacil·lant, confús, oportunista i incapaç de mantenir postures fermes i coherents” són les paraules amb les quals Josep Anglada, després de participar en els actes institucionals de la Diada a Vic ha descrit les contradictòries declaracions del capdavanter d'Unió, Duran i Lleida, respecte a la manifestació de demà 11 de Setembre, Diada nacional de Catalunya.

Per al líder identitari “aquesta actitud de Duran desvetlla els difícils equilibris interns que ha d'afrontar en el si del seu partit, UDC, així com la deriva que està protagonitzant la seva coalició CiU, que un dia aposta per un Estat català i al següent pacta amb el PP”. Per a Anglada “tota aquesta cerimònia de la confusió i l'oportunisme, ha motivat que realment encara no se sàpiga quin és l'objectiu real de la manifestació del dia 11. I per tant des de Plataforma per Catalunya, hem decidit no assistir, al no saber si s'està demanant el pacte fiscal o una ruptura amb Espanya, sobre la qual CiU no ha pensant de debò les conseqüències”.

Anglada també ha volgut referir-se a la recent recuperació de la nostra senyera a l'edifici del Parlament, assenyalant “aplaudeixo la decisió del Parlament català. La senyera ha de coronar la façana de l'edifici que simbolitza la nostra identitat”.

En aquest sentit, Anglada ha assenyalat que “és un acte ple de simbolisme. Era inacceptable que en la façana del Parlament encara figurés l'escut de Felipe V, un rei nefast pels que defensem la identitat catalana”.

El president de Plataforma per Catalunya va afegir “va ser precisament Felipe V el que va abolir els nostres drets polítics. El proper 11 de Setembre, Plataforma per Catalunya recordarà aquest greuge participant en l'ofrena floral a Rafael de Casanova i, amb això, reivindicant la nostra pròpia identitat”.

PxC

Vic, 10 de setembre de 2012