Notícies a Catalunya

PxL destapa la intenció de Feijoo de blindar la quota de poder del Partit Popular a Galícia

12/09/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA POR LA LIBERTAD (PxL)

Plataforma per la Llibertat demana l’abstenció per a uns comicis gallecs “fets a mida del PP” en els que no presentarà candidatura

Galicia  | Redacció.- La delegació gallega de Plataforma per la Llibertat ha manifestat la seva intenció de no concórrer als comicis autonòmics que se celebraran el proper 21 d’octubre.

Els identitaris gallecs han qualificat aquestes eleccions anticipades de “maniobra política ordenada des de Madrid”, abans la crisi i la crispació social no s’accentuïn encara més i desemboquin en una pèrdua encara més gran per part del Partit Popular. L’avanç electoral té com a finalitat impedir la presència d’alternatives polítiques com Plataforma per la Llibertat front al tàndem PP-PSOE.

PxL ha denunciat el cinisme i el "cop d’estat democràtic" del govern de Feijoo en retallar setze escons en el Parlament Gallego utilitzant la crisi com a pretext.

Els dirigents identitaris gallecs han assegurat que el que s’amaga sota la decisió del president de la Xunta és un intent de dificultar la consecució d’un escó en elevar el nombre de vots necessaris per aconseguir representació, i blindar així la quota de poder dels qui governen. “Són unes eleccions fetes a mida del Partit Popular en les que demanem l’abstenció”.

D’aquest mode i segons la Llei d’Hont electoral vigent, els dos partits majoritaris tindran un percentatge d’escons més gran i es dificultaria encara més que les forces polítiques noves i emergents puguin tenir escons en el parlament autonòmic.

Plataforma per la Libertat a Galícia ha manifestat el seu objectiu de seguir treballant per a presentar-se davant la societat gallega com el partit que, contra la ineficàcia i corrupció dels partits tradicionals, vol enfrontar-se als problemes de la Galícia del segle XXI; la defensa de la seva identitat i la seva supervivència econòmica, poblacional, ecològica i cultural.