Notícies a Catalunya

Anglada: “el frau de la trama xinesa és tan sols la punta de l’iceberg”

18/10/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada reclama aixecar el secret bancari als empresaris xinesos per lluitar contra el frau i el blanqueig de capitals

Vic  | Redacció.- El president de Plataforma per Catalunya ha insistit en vigilar molt a prop els moviments de capital dels ciutadans xinesos instal·lats a Espanya.

Després de descobrir la trama de blanqueig de diners a mans de ciutadans xinesos que resideixen a Espanya, Anglada ha assegurat que “es corroboren moltes sospites que planegen sobre les obscures activitats d’aquesta hermètica comunitat”.

Per lluitar contra aquestes irregularitats el president de Plataforma per Catalunya ha reclamat que l’Agència Tributària tingui accés a les dades bancàries dels empresaris xinesos, i posi en coneixement dels cossos policials aquella informació que doni indicis de que s’està incurrint en la comissió d’un delicte per actuar amb la major cel·leritat possible.

El líder identitari ha assegurat que “no és casual que el centre neuràlgic de tota la trama sigui el polígon Cobo Calleja de Fuenlabrada”, des del que es comercialitza la major part dels productes fabricats a la Xina que després es venen a Espanya.

Per a Anglada “els qui compren productes xinesos és molt probable que estiguin finançant activitats il·legales com el blanqueig de diners sense saber-ho”.

No menys sospitós resulta que puguin pagar lloguers per valor de milers de euros pels enormes basars que regenten. Tampoc és normal que puguin mantenir restaurants gairebé sense clients.

Anglada ha manifestat que les detencions practicades posen de manifest que utilitzen aquests negocis per rentar milions d’euros i a més destrueixen el nostre teixit comercial amb la seva economia parasitària. “A cada tancament d’un comerç de tota la vida li segueix l’obertura d’un negoci regentat per un xinès. Com s’explica? La crisi afecta el comerç de proximitat i no existeix cap fórmula màgica para escapar d’ella”.