Notícies a Catalunya

Anglada:

Anglada: "la ineptitud de les caixes i els bancs ara la paguen les famílies"

11/11/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada vol el control públic de les entitats financeres

Barcelona | Redacció.- Josep Anglada ha apuntat contra les entitats financeres com a culpables de la preocupant situació econòmica per la que travessen milers de famílies catalanes.

El president de Plataforma per Catalunya ha compartit el matí del dissabte amb els veïns de Vic a l’habitual mercat de la capital osonenca. A la seva localitat natal Anglada ha assegurat que “els polítics i els sindicalistes mai haurien d’haver format part dels consells d’administració de les entitats financeres”, i ha apuntat contra ells com a “co-autors d’aquest genocidi financer”.

Anglada ha demanat que seguin a la banqueta dels acusats i responguin de la seva irresponsabilitat per, entre d’altres, el cas Bankia, que ha qualificat com  el major frau financer en la nostra història.

“La ineptitud de les caixes i els bancs ara les paguen les famílies”. En aquest sentit s’ha referit a les declaracions d’una exconsellera de l’entitat, que ha reconegut recentment no tenir formació en l’àmbit financer tot i haver format part del seu consell d’administració.

“Ens volen vendre que no hi ha diners i que hem de renunciar a la sanitat i l’educació mentre es destinen milions d’euros a rescatar bancs que han fet fallida perquè estaven comandats per inútils i interessos privats”.

A la tarda el líder identitari s’ha desplaçat a l’eix comercial  del districte barceloní de Sant Andreu, on ha advocat pel control públic de la banca per assegurar la transparència en  els comptes i evitar futurs fraus.