Notícies a Catalunya

La usura al descobert a Shylocking

14/11/2012

COMUNICAT DE PREMSA  DE LES JUVENTUTS IDENTITÀRIES PER CATALUNYA (JIxC)

Les Joventuts identitàries per Catalunya (JIxC), carreguen contra el sistema polític-financer que mana d’esquenes a la ciutadania

Vic | Redacció.- Les JixC han presentat avui el seu segon vídeo per la campanya electoral de les eleccions al Parlament d’aquest 2012 on mostren amb tota nitidesa com la política està sota les ordres de la banca trencant així amb l’estabilitat de la societat.

L'espot publicitari de les Joventuts anomenat "Shylocking", paraula que ve del verb usurer en anglès, ha volgut recrear amb senzillesa però sense menystenir la realitat de la trama que hi ha entre els banquers i polítics, una trama indissoluble en la que el polític, habitualment comprat des del mateix inici de la seva carrera, té el paper de legislar a favor del banquer (imposició del despotisme econòmic, privatització dels bens públics, eliminació dels serveis comunitaris i de qualsevol protecció a la indústria i la pagesia, i el més important de tot l’emissió de moneda subjecta a deute) i a canvi obté avantatges personals i s’enriqueix. Seguidament el vídeo es posa dins la pell del ciutadà que degut a aquest joc entre polítics i banquers, acaba perdent en benestar social degut a les retallades que afecten a la sanitat, a l'educació, les pensions i fins i tot la vivenda. "Ho vas perdent tot", se'n desprèn del missatge, mentre els banquers i polítics s'enriqueixen.

És un clar recordatori que el polític ha de governar per davant de tot per la gent del poble i no per omplir-se les butxaques.

L'espot també ha estat traduït a la llengua castellana i anglesa per tal de mantenir les col·laboracions que el partit i les joventuts tenen amb altres grups identitaris europeus.

Joventuts Identitàries per Catalunya (JIxC)

Vic, 13 de novembre de 2012