Notícies a Catalunya

Anglada: “un sistema educatiu sòlid enforteix un país i li permet afrontar una crisi amb un major avantatge competitiu”

16/11/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya aposta per retornar el respecte als professors i la disciplina a les aules

Cornellà de Llobregat | Redacció. El president de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, no ha volgut passar per alt les dades que es desprenen de l’informe anual de l’Observatori Europeu de les Drogues publicat ahir, i que situen Espanya al capdavant dels països de la UE en consum de cocaïna i cànnabis.

En aquesta línia ha destacat que “els problemes generacionals com la desestructuració familiar, o socials, com la droga o l’alcohol, són en el fons problemes educatius”. Per aquest motiu considera un “suïcidi” la política de retallades d’Artur Mas, sobretot en una situació de crisi on la desocupació i la manca d’horitzons accentuen la pèrdua de referents.

Anglada ha apostat per dotar-nos d’”un sistema educatiu públic amb unes bases totalment diferents a les actuals i fonamentat en la vocació absoluta del professorat, la formació del caràcter i el restabliment de la disciplina, la màxima exigència i la màxima qualitat educativa”.

El líder identitari ha destacat com a “imprescindible incentivar l’eficiència fixant objectius i premiant la seva consecució per lluitar contra el fracàs escolar. L’antiguitat i l’experiència –ha afegit– són valors a tenir en compte, però no han de ser els únics”.

El president de Plataforma per Catalunya ha lamentat que alguns vulguin instrumentalitzar l’educació per posar-la al servei d’un partit o de la ideologia d’un grup o facció. Anglada ha advertit que “l’educació a Catalunya solament ha d’estar al servei de la nostra societat, perquè un sistema educatiu sòlid enforteix un país i li permet afrontar la crisi amb un major avantatge competitiu”.

El president de Plataforma per Catalunya ha defensat la llibertat dels pares per triar el centre docent per als fills i ha apostat per suspendre l’homologació de titulacions extracomunitàries mentre hi hagi treballadors locals en atur que puguin ocupar el mateix lloc de treball.