Notícies a Catalunya

Vic, 04/02/2013; Josep Anglada: “Plataforma per Catalunya, sempre fidel als seus principis, s'allunyarà per igual tant dels separadors com dels separatistes”.

05/02/2013

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada va justificar el seu vot en contra de l’Estat propi assenyalant que “no podem deixar la gestió de Catalunya en mans d’una màfia presumptament catalanista, causants de l'actual col•lapse social, econòmic i institucional de Catalunya perquè disposin encara de més poder per seguir saquejant als ciutadans i treballadors de Catalunya”.

Vic | Redacció.- El ple de l’Ajuntament de Vic, en sessió ordinària, ha donat llum verda aquest dilluns a una moció de suport a la Declaració de Sobirania que va aprovar fa uns dies el Parlament i al procés de transició nacional, amb una aposta clara pel “sí” a la independència. El text dóna suport al Parlament, en la Declaració de Sobirania, i l’insta a convocar un referèndum o consulta, “no més enllà del 2014”. El document, però, fa un pas més del que han fet altres consistoris i afegeix el punt 3 on s’adquireix “el compromís de treballar per aconseguir el suport majoritari del poble català a l’Estat propi”. La proposta presentada conjuntament per CiU, ERC, SI i CUP ha rebut el suport d'ICV-EUiA i el PSC. Plataforma per Catalunya ha estat l’únic que hi ha votat en contra.

El president de Plataforma per Catalunya (PxC) i portaveu del seu grup a l’Ajuntament de Vic, Josep Anglada, ha començat la seva intervenció assegurant que “tant l’aprovació de la Declaració de Sobirania del Poble de Catalunya per part del Parlament de Catalunya el passat mes de gener, com la que avui aprovaran en aquest ple, no deixa de ser res més que un brindis al sol per anar continuant fent la puta i la ramoneta”.

En aquest senti, Anglada ha assenyalat que “Artur Mas i el seu Govern, estant usant el tema de la consulta com a cortina de fum mediàtica amb la qual pretenen amagar la nefasta tasca de govern, les doloroses retallades, l'augment de l’atur, la destrucció de la nostra sanitat pública i el desmantellament de l'estat del benestar, o dels casos de corrupció que afecten tant directament a la federació de CiU”, per continuar afegint “el que s’intenta tapar amb tot això, és una autèntica catàstrofe política, econòmica i social de la qual CiU i ERC seran responsables davant les presents i futures generacions de catalans”.

Anglada ha insistit en que “ningú ens vulgui donar lliçons de catalanisme”, en clara al·lusió als grups que presentaven la moció. “Plataforma per Catalunya, sempre fidel als seus principis, s'allunyarà per igual tant dels separadors com dels separatistes”, ha dit.

Finalment, Anglada ha assenyalat que “no podem donar suport a una moció que solament busca com objectiu final la independència de Catalunya”, i molt menys ha continuat dient “no podem deixar la gestió de Catalunya en mans d’una màfia presumptament catalanista, en realitat, apàtrida i lladre, causants de l'actual col•lapse social, econòmic i institucional de Catalunya perquè disposin encara de més poder per seguir saquejant als ciutadans i treballadors de Catalunya”.

PxC

Vic, 4 de febrer de 2013