Notícies a Catalunya

PxC condemna l'agressió patida per una veïna del carrer Japó de Barcelona

19/03/2018

Els activistes antisistema de l’esquerra radical ataquen el carrer de Nou Barris amb una violència inèdita

Barcelona | Redacció.- L'associació Unitat Contra el Feixisme i el Racisme (UCFR), de la que entre altres integrants figuren PSC, Podem i les seves marques blanques i la CUP, entre altres, va convocar per al 17 de març una manifestació al barri treballador de La Prosperitat, del districte Nou Barris, on la alcaldessa de Barcelona, ​​Ada Colau, va ser massivament votada el 2015. El motiu: reivindicar la llibertat de culte i la instal·lació d'una mesquita al carrer Japó, a la qual s'hi oposen gairebé la totalitat dels veïns del carrer.

Des de març de 2017, cada dia els veïns protagonitzen una protesta, primer cassolades, ara silencioses per les multes que han començat a arribar fins i tot si són en hores permeses. Els veïns han buscat llocs alternatius a aquest centre de culte, però la comunitat islàmica s'ha negat a escoltar-los i ara, directament, és l'Ajuntament el que els reté en aquest lloc.

Des del minut u, Plataforma per Catalunya (PxC) s'ha ofert i ha col·laborat amb els veïns en la seva causa justa i ciutadana, estant presents tant al carrer com en la mesura del possible esgotant la via administrativa. Hem mantingut sempre una actitud dialogant amb l'Ajuntament, malgrat el seu menyspreu cap als veïns.

El que va començar sent una protesta pels sorolls i aglomeracions que podrien derivar-se d'un centre de culte en el pitjor dels llocs, ha anat transformant-se en una protesta contra l'Ajuntament i la crítica a la immigració no adaptada al barri. La manca de democràcia d'Ada Colau cap als veïns és total.

Ahir a la tarda, i després de la manifestació, un activista radical antisistema, en companyia d'una trentena dels seus, mentre penjaven cartells contra els veïns al mateix carrer Japó, es va cobrir amb una caputxa i va atacar a una veïna, en presència de la seva filla de cinc anys, davant les mirades còmplices dels seus companys de vandalisme d’ultraesquerra. Els Mossos d'Esquadra ja tenen denúncia de l'agressió i tots els detalls possibles sobre l'autor i els que aplaudien aquesta agressió i els insults cap al barri.

Aquesta és la conseqüència de l'acció continuada de l'Ajuntament de Colau, grups com la CUP i associacions subvencionades com l'associació de veïns pro-ajuntament, basada en atiar amb més llenya el foc atacant als veïns, tractant-los de racistes, i organitzant esdeveniments que només atrauen carronyers antisistema a la recerca d’encara més violència al carrer.

Esperem que Ada Colau i Janet Sanz (regidora de districte) es preocupin per l’estat de salut d'aquesta veïna agredida i emprenguin accions legals contra l'agressor i els vàndals que ataquen el mobiliari urbà del carrer Japó. D’altra manera, l'única cosa que aconseguiran és una situació caòtica que elles mateixes han provocat amb el seu silenci còmplice i falta de valors democràtics, i hauran dimitir.

Des de PxC seguirem recolzant i ajudant als veïns en les seves demandes de forma cívica. Els "polítics del canvi" tenen por a la democràcia, de deixar de parlar, a la voluntat de la majoria dels veïns del carrer Japó que saben que aquest petit carrer no és el millor lloc per a una mesquita.

Més informació: el documental que YouTube va censurar sobre el conflicte veïnal per la mesquita del carrer Japó de Barcelona https://youtu.be/KMBUs5hqr5I