Notícies a Catalunya

PxC-'Respecte' contra l'agressió a Síria

16/04/2018

‘Respecte’ condemna l'agressió a Síria i exigeix la volta al compliment del Dret Internacional i recolza el Govern legítim de Bashar al-Ásad únic garant de les comunitats religioses minoritàries

Durant la matinada de 14 d'abril, Estats Units i amb el suport de l'OTAN ha efectuat diversos bombardejos amb míssils contra Síria, sense aprovació de l'ONU, violant la legislació internacional.

Des de la federació de partits 'Respecte' condemnem durament aquesta agressió i donem suport al Govern legítim de Síria.

Aquest atac s'ha realitzat incomplint totes les normes del Dret Internacional, de forma unilateral i contra una nació sobirana que lluita contra el terrorisme que al seu torn és finançat i emparat pels que recolzen aquests bombardejos.

La justificació d'aquest acte il·legal i inhumà tornen a ser "les proves falses" amb les que periòdicament les interessades potències juguen segons convingui, unes vegades són les armes de destrucció massiva i ara l'ús d'armes químiques, de les que l'Exèrcit Sirià no disposa des de fa anys.

Els bombardejos sobre Síria han estat sobre aquestes posicions, precisament, on l'Exèrcit Sirià desenvolupa combats contra l'Estat Islàmic i l'Al-Qaida local, ambdues mantingudes per l'Aràbia Saudita.

Si l'actual Govern de Síria cau, l'islamisme radical s'apoderarà del control del país, el que suposaria l'erradicació i extermini de totes les minories religioses de la zona, especialment els cristians.

Advertim també que les conseqüències per a les nacions d'Europa serien catastròfiques, ja que noves onades de milions de refugiats i la infiltració de terroristes convertiran nostres carrers en escenaris de terror difícils de suportar.

Així doncs, des de 'Respecte' reclamem al govern d'Espanya que des de la seva posició a la Comunitat Internacional condemni aquesta agressió i exigeixi la volta al compliment del Dret Internacional i que doni suport al Govern legítim de Baixar al-Assad únic garant perquè les comunitats religioses minoritàries, sobretot les cristianes, puguin continuar vivint a les terres de què són originaris.