Notícies a Catalunya

Mónica Lora: “Exigim al Govern espanyol un control efectiu de fronteres que permeti instaurar ordre i convivència a tot el país i que atengui les demandes de les forces i cossos de seguretat al respecte del material nece

31/08/2018

Des de Plataforma per Catalunya (PxC) a Mataró i mitjançant la seva regidora i Secretaria General del partit, Mónica Lora, han impulsat una proposta pel ple de setembre i que presentaran a més Ajuntaments on tenen representació, de suport a les forces i cossos de seguretat que sofreixen a les nostres fronteres agressions per part dels qui volen traspassar-les de manera il·legal.

Durant a finals del mes de Juliol, i repetint-se episodis de caràcter similar durant la resta de l'estiu, milers d'immigrants van entrar al nostre país travessant les fronteres de Ceuta i Melilla de forma irregular.

Per a dur a terme el seu objectiu, travessar la frontera i instal·lar-se de forma irregular a l'Estat, els immigrants van atacar amb tot tipus d'objectes a les forces de seguretat presents a la frontera, des de pedres fins bosses amb excrements, esprais usats a mode de llançaflames, còctels molotov artesanals explosius i cal viva. Desenes de Guàrdies Civils van resultar ferits per l'ús d'aquests objectes i per agressions directes amb pals i armes blanques.

És per això que la regidora a Mataró i Secretaria General de PxC, Mónica Lora manifesta que "amb aquesta proposta volem que les institucions condemnin la violència emprada per les persones que han tractat de traspassar la frontera del país a Ceuta i Melilla, i mostrar el suport a les forces de seguretat que vetllen per la convivència i la seguretat de tots els ciutadans". A més "d'exigir al govern espanyol que s'estableixi un control efectiu de fronteres que permeti instaurar ordre i convivència a tot el país i que sobretot atenguin les demandes de les forces i cossos de seguretat, al respecte al material necessari per fer front als assalts a les fronteres espanyoles, inclòs material antiavalots i/o material per defensar les nostres fronteres" ha dit Mónica Lora.