Notícies a Catalunya

Diada de Catalunya 2018: ofrena de PxC a Casanova

12/09/2018

Barcelona | Redacció.- Un any més, Plataforma per Catalunya (PxC) ha estat present a l'acte institucional de l'ofrena floral a Rafael Casanova, defensor de Barcelona durant les dates de l'Onze de Setembre de 1714 contra les tropes de l'aspirant francès al tron del Regne d'Espanya.

Una delegació del partit, encapçalada pel seu president i regidor a El Vendrell (Tarragona), August Armengol; la secretària general i regidora a Mataró (Barcelona), Mònica Lora; el regidor de Salt (Girona) Sergio Conce; i el secretaria d'organització, Jordi de la Fuente, ha marxat amb banderes i un plafó de flors fins al monument l'heroi, a la Ronda Sant Pere, on s'ha escoltat en posició de respecte l'Himne dels Segadors i s'han cridat proclames a favor de la Catalunya Hispànica.

A la delegació també s'hi trobaben destacats membres de les candidatures de PxC – Respecte com David Rojas (Pineda de Mar)Enric Joan (Torroella de Montgrí) i Enrica Vaquera (Sant Boi).

Tot i la intolerància d'un grupúscle extremista independentista que ha tractat de reventar la Diada i impedir el nostre pas sense èxit, la delegació de PxC, en absència dels partits anomenats “constitucionalistes”, ha donat la cara pels milers i milers de catalans que senten aquest dia com la seva festa, al marge de la seva ideologia, inclús si no es senten partidaris de la independència.

En aquest sentit la secretària general Mónica Lora ha volgut deixar constància que "aquells catalans que també ens sentim espanyols tenim dret a venir a la Diada i fer la ofrena, i no podem permetre que els independentistes es facin amb tot"