Notícies a Catalunya

Jordi Rangel encapçala una llista plena de veïns de la localitat

14/12/2018
Sant Feliu de Llobregat | Redacció.- Des de fa uns mesos els robatoris, les agressions amb violència i l'assetjament s'han disparat al municipi de Sant Feliu de Llobregat (Baix Llobregat). La manca de recursos pels efectius de la policia local i l'actitud superba de l'alcalde de la localitat, Jordi San José Buenaventura (IC-V), que ha arribat a insultar als veïns que no pensen com ell a les xarxes socials, han forçat que un nodrit grup de veïns i veïnes impulsin una candidatura per a les properes eleccions municipals de Maig de 2019 amb Plataforma per Catalunya (PxC). Són els mateixos veïns que van realitzar una concentració pacífica per a protestar contra les agressions i robatoris protagonitzats fonamentalment pels anomenats MENA (menors d'edat no acompanyats) d'origen magribí que tenen atemoritzada a la població, a les ordres d'autèntiques màfies relacionades amb negocis il·legals i fraudulents.

En defensa dels seus fills i persones grans, els veïns han escollit a Jordi Rangel com a candidat a l'alcaldia de Sant Feliu"no deixarem que la por domini casa nostra, ni que s'insulti als veïns que volem més seguretat", ha declarat als mitjans. "Nosaltres paguem impostos, treballem cada dia i volem viure en pau. Si no ho entèn el senyor alcalde, ni la resta se formacions polítiques que miren a un altre costat quan passen desgràcies, ja estarem nosaltres mateixos per a defensar-nos". Entre les primeres mesures que presenten, contemplen dotar de més efectius i recursos a la policia localtolerància zero vers la delinqüència, no permetre "okupacions" que no obeeixen a raons d'extrema pobresa com les que hi ha al municipi, millor enllumenat als carrers, CAP i farmàcies 24 hores per a evitar desplaçaments a altres poblacions i prioritat pels veïns de Sant Feliu a l'hora d'accedir a les ajudes socials púbiques (així com ajudes a famílies monoparentals, gent gran i als joves que volen emanicpar-se).

Jordi de la Fuente, secretari d'organització de PxC, declara que "aquesta resposta ciutadana és saludable i està en línia amb el que els ciutadans de la resta d'Espanya i de tota Europa demanen", en referència a la pujada de partits identitaris i socials a tot arreu. "Aquests veïns són uns valents que tenen tota la confiança i escalf de Plataforma".