Notícies a Catalunya

PxC va obrir un nou camí

30/05/2019
August Armengol
Darrer president de PxC

Plataforma per Catalunya (PxC) va ser un partit polític que es va fundar l’any 2002 i es va finiquitar el 16 de febrer de 2019 en congrés extraordinari, extingint la seva militància i cessant la seva activitat política. El motiu? L’aparició a Espanya d'una nova força política amb implantació territorial al conjunt de l’Estat, amb més empenta mediàtica i amb representació institucional més extensa i diversa. PxC de cap manera va voler ser un impediment a l’expansió d'una formació que si fa o no fa defensa els mateixos principis, els mateixos valors, les mateixes idees i el mateix programa, i per això s’hi ha sumat, responsable i generosament, en lloc de dividir.

PxC, sempre va defensar la nostra identitat catalana, espanyola, europea i occidental, enfront de la invasió de la immigració massiva i descontrolada, de la globalització homogeneitzadora i de l'islamisme radical.

En les eleccions autonòmiques de 2010 es van assolir 75.321 vots arreu del Principat quedant tot just a les portes d’entrar al Parlament de Catalunya, amb la participació en la campanya de líders identitaris europeus com Hans Christian Strache de l’FPÖ austríac o Filip Dewinter del Vlaams Belang flamenc. La gran eclosió de PxC, però, es va produir a les municipals de 2011 amb 67 regidors entrant a 39 municipis, i 8 consellers comarcals en 7 consells comarcals. A les eleccions generals de 2012 es va obtenir la gens menyspreable xifra de 59.781 vots, i per poc una altra vegada, PxC es va quedar a les portes, aquesta vegada, del Congrés dels Diputats.

PxC va lluitar durant tot aquest període arreu de Catalunya en tres eixos fonamentals: ajudant a la gent de casa que més ho va necessitar; acabar amb el fanatisme groc que ens ha separat aquests darrers anys, i; combatre el fonamentalisme islamista.

PxC va tenir representació a l'Ajuntament del Vendrell des de 2003 fins el 2019. El Grup Municipal de PxC va ser la tercera força política de l’Ajuntament durant tres mandats consecutius, posició que va mantenir des de 2007 fins 2019. El Grup Comarcal de PxC al Consell Comarcal del Baix Penedès va tenir un conseller comarcal des de 2007 fins 2019, August Armengol. En les eleccions locals de 2011 es va assolir la màxima representació amb 2.328 vots (18%) i 5 regidors a l’Ajuntament del Vendrell i 1 conseller comarcal al Consell Comarcal del Baix Penedès. Aquest mateix relat o altres similars els podríem reproduir d'altres municipis al llarg i ample de Catalunya.

Els trets diferencials de PxC varen ser: un control rigorós de la immigració; frenar la islamització d'Occident; afirmar la nostra identitat enfront el mundialisme que vol homogeneïtzar persones i països; defensa dels verdaders valors europeus enfront el mundialisme globalitzador de la Unió Europea (UE); ferm compromís amb els sectors més desafavorits de la nostra comunitat; afavorir el creixement econòmic; suport a la família i foment de la natalitat; lluita contra la inseguretat ciutadana; regeneració ètica enfront la corrupció generalitzada, i; defensa del municipalisme amb més competències i recursos per als ajuntaments. Perquè primer som les persones, primer som els de casa.

Amb l’orgull d’haver estat el darrer president de PxC i d’haver obert un nou camí, acabem aquí aquest breu recull del que va ser Plataforma per Catalunya (PxC) arreu de tot el territori i al Vendrell en concret, i us agraïm a tots la vostra inestimable col·laboració, sense la qual la nostra causa mai hagués triomfat.